Wikia

Ricardo Schepers

Ricardo Dion Schepers (19 mei 1989) is een Libertaans voetballer die als centrale verdediger speelt voor AS Cettatie in Cettatie. Schepers komt ook sporadisch uit voor het Libertaans voetbalelftal.

BiografieEdit

MunteguEdit

Schepers werd geboren in Muntegu met een Surinaamse vader en een Libertaanse moeder. Zijn moeder stierf toen Ricardo slechts zes jaar oud was. Zijn vader werkte in Wikistad dus werd Schepers voornamelijk door zijn tante opgevoed. Hij speelde tijdens zijn jeugd voor de lokale club FC Muntegu. In 2007 won hij met Muntegu het nationale kampioenschap bij de jeugd. Hij werd er uitgeroepen tot beste verdediger van de competitie.

In 2009 maakte hij zijn debuut voor het eerste elftal tegen FC Civitesse. In het Olympisch Stadion wist Schepers al snel een basisplaats voor hemzelf te reserveren. Hij speelde bijna alle wedstrijden van het seizoen. 2011 werd hét seizoen van Muntegu en Schepers. De club won immers de Libertan League na een zeer spannende seizoensfinale. In november won Muntegu ook de Libertaanse Supercup tegen FC Molenbeek met 2-0.

KemburgEdit

In de winter van 2011-12 wist het Kemburgse Tattington Road FC de jonge verdediger voor 3.400.000 moneta. In de tweede seizoenshelft stond hij naast Peter Solis in de centrale verdediging. Ook met Tattington pakte hij het kampioenschap; de club won immers de First Division in mei 2011. Ook speelde Schepers met zijn nieuwe team de finale van de Philip II Cup. Ook deze prestigieuze beker sleepte hij in de wacht. Hij zou de beker andermaal in 2014 winnen en het nationale kampioenschap in 2018. In 2018 won hij ook de Prijs voor Beste Speler.

CettatieEdit

In juli 2018 maakte Schepers een transfer naar AS Cettatie in Cettatie. Hij speelt ook hier in de basis.

Internationale carrièreEdit

In 2011 maakte Schepers zijn debuut voor het Libertaans voetbalelftal. Hij wordt regelmatig opgeroepen, maar kent in zijn positie hevige concurrentie. Voor de Keepkes speelde hij onder andere op de World Football Championship 2014 in Qatar.

Persoonlijk levenEdit

Schepers huwde in 2016 met model Stephanie Mertens. Het koppel heeft twee zonen: Ronny (2014) en Lucas (2018).