Wikia

Louis Berger

Louis Berger (11 september 1993) is een Cettatiaans voetballer die als verdediger voor FC Fridborg in Libertas speelt. Hij begon zijn carrière bij AS Cettatie en ook het Cettatiaans voetbalelftal.

BiografieEdit

Berger werd in Cettatie geboren. Zijn grootvader langs vaders kant kwam uit Libertas. Hij voetbalde bij de jeugdelftallen van AS Cettatie en in 2010 en 2011 kwam er interesse van enkele Franse topclubs voor de jonge verdediger. Berger bleef echter in Cettatie om voor het eerste elftal te spelen. Hij debuteerde in 2013 voor het Cettatiaans voetbalelftal in een gelijkspel tegen Gabon. Hij zou sindsdien slechts enkele basisplaatsen in het nationale elftal hebben gekregen, maar hij zou wel vaak verschijnen als invaller voor Théophile Mobani en Marc Givet. Doordat deze twee spelers stilaan hun positie in het startende elftal verliezen wegens ouderdom, komt er meer plaats vrij voor jongere talenten zoals Berger.

In de zomer van 2014 werd Berger verrassend gekocht door FC Fridborg uit de Libertan League. Hij zou matig presteren in het najaar. Hij startte in de Libertan League 2015 als centrale verdediger voor Fridborg.