Wikia

Kevin Christensen (13 juni 1986) is een Libertaans voetballer. Hij speelt als verdediger bij FC Warmhoven. Voorheen was hij actief bij zowel Libertaanse als buitenlandse teams. Hij speelde zelfs drie wedstrijden voor het Libertaans voetbalelftal.

BiografieEdit

Christensen begon zijn carrière bij FC Muntegu waar hij als jongeling als talent werd beschouwd. Hij maakte indruk en speelde zijn eerste wedstrijd voor het eerste elftal in 2004 op zeer jonge leeftijd. Zijn carrière bij Muntegu zat er reeds snel op en hij werd overgekocht voor 500 000 euro door FC Wikistad. Hij won met Wikistad de Eerste Divisies van 2006-07 en 2007-08. Ook hier wist de jonge verdediger goed te presteren. Als centrale spelverdediger en rechtsback werd hij ook snel een publiekslieveling.

In de zomer van 2008 tekende hij een driejarig contract bij AS Cannes. De Libertaan wist één van de betere spelers in de Franse Championnat National te worden. In de periode 2008-2009 speelde hij eveneens drie wedstrijden voor het Libertaans voetbalelftal. Hij is sindsdien niet meer opgeroepen. Voor het seizoen 2011-12 werd hij opgekocht door AS Cettatie. Hier presteerde hij naast Cettatiaanse sterren zoals Harouni, Mobani, Berrada, Givet, Merces en Martinel. In de zomer van 2013 verliet hij het team.

In 2013 tekende Christensen een contract bij GD Estoril-Praia, een Portugees team. Met deze club presteerde hij uitermate in de Primeira Liga en zelfs op Europees niveau. Sinds de winter van 2014-2015 speelt Christensen weer in Libertas; hij tekende een contract bij FC Warmhoven voor tweeënhalf seizoen. Bij zijn nieuwe club heeft Christensen een vaste basisplaats verworven. In de Eerste Divisie 2016-17 werd hij na een zeer ernstige fout op Contra-speler Jaap Heijsden voor anderhalve maand geschorst.

Beginnetje
Dit artikel is een beginnetje. U wordt uitgenodigd om dit artikel te bewerken en iets aan dit artikel toe te voegen.
Info