Wikia

Ivan Gutiérrez

Ivan Alejandro Gutiérrez Dansilo (17 juni 1984) is een Uruguayaans voetballer. Hij speelt bij het Libertaanse team FC Warmhoven als centrale verdediger.

BiografieEdit

Dansilo werd geboren in de Uruguayaanse hoofdstad Montevideo en begon zijn carrière bij het lokale team Danubio FC. Hij speelde aanvankelijk vooral als rechtsback en behoorde tot het befaamde team dat de Primera División 2004 won. Gutiérrez liet zich al snel als één van de talenten van de competitie tonen. Hij wist een transfer naar het grotere Peñarol te strikken, maar kwam niet vaak in het basiselftal terecht. Van de bank bij Peñarol naar een Europees team was een grote stap. Gutiérrez onderging verschillende tests bij diverse teams. Uiteindelijk tekende hij een contract bij het Traspesiaanse Sporting de Bregues.

Hij was een belangrijke veldspeler bij Bregues in het seizoen 2006-07. Zijn succes zorgde dat het clubbestuur hem één seizoen lang uitleende aan het Portugese topteam GD Estoril Praia. In 2008-09 was hij te zien op loon bij Adahuesca CF. Ook hier blonk hij uit. Dansilo keerde terug naar Traspes en werd er ook sporadisch kapitein van zijn club. Hij slaagde er echter niet in met Bregues de titel te grijpen.

In de zomer van 2011 tekende hij dan een contract bij Adahuesca CF waar hij in 2012 de titel won. Hij werd de sterspeler van de ploeg en één van de voornaamste spelers van de competitie. In januari 2013 tekende hij een contract bij het Libertaanse FC Muntegu. Dit leende hem onmiddellijk uit aan FC Warmhoven. In 2014 werd hij definitief overgenomen door Warmhoven en tekende er een driejarig contract.